Először is dióhéjban néhány információ a felnőtt vagy szex partnerprogramokról, amelyekkel a weboldalakat üzemeltetők pénzt tudnak keresni. Néhány alapfogalmon és alapvető jellemzőn menjünk végig, hátha valakinek nem tiszta ez.

Mit nyújt egy partnerprogram? – Regisztráció után a használt szoftver komolyságától függően egy komplett partnerprogram rendszerbe jutunk, amely kínál számunkra statisztikákat, promóciós eszközöket és természetesen kapcsolatteremtési lehetőséget a program üzemeltetőjéhez. Az első, hogy a profilunkban a beállításokat megejtsük, ezeknél az adatok megadásán kívül a legfontosabb a fizetési mód és a jutalékelszámolási program kiválasztása. Teljes mélységében nem tudjuk ezeket itt kivesézni, de alapvetően tisztázható, mire érdemes figyelni. Ami viszont egyetemlegesen szokott működni, az az alsó fizetési határ beállítása. Ez többnyire 100 dollár körüli összegtől választható, hogy beleférjen a kifizetés költsége is még. Amíg ezt nem érjük el, nem kapunk pénzt!

Fizetési módok: van néhány mód, amely gyakorlatilag minden partnerprogramban választható. Ezek a csekkes, az átutalással történő és az online bankos kifizetési módok. Több dologtól is függ, hogy melyiket érdemes választani.

Csekkes kifizetés esetén a szponzorcég küld egy csekket postai úton az általunk megadott címre és névre kiállítva. Ezt bankban tudjuk beváltani, sajna nem mindig jól. Az OTP-nél működik a legjobban ez, ott kétféle módon juthatunk a csekken küldött pénzünkhöz. Vagy egy forint számlára, vagy egy devizaszámlára teszik a pénzt, amelyet viszont 30-45 napra zárolnak. A forintszámla esetében napi árfolyamon váltják be, a devizaszámlára pedig néhány dollár költség levonása után kerül. Ebből értelemszerű, hogy kisebb értékű csekkeket nem érdemes oda tenni. Ha nagyobb, több száz dolláros csekk jön, akkor már érdemes átgondolni, hogy az árfolyamok változása esetén nem érdemes-e inkább oda tenni, számítva egy későbbi, jobb átváltási lehetőségre. Más bankok vagy nem váltják be a csekkeket egyáltalán, vagy nagyon rossz feltételekkel, magas költséggel. Ha valakinek erről van több információja vagy jobb tippje, ossza meg velünk bátran!

Átutalás – Ez általában nemzetközi átutalás, a dolog egyszerű, csak meg kell adni a banki adatokat, aztán érkezik a pénz. A hátránya, hogy a nemzetközi transzfer nem olcsó, általában 30 dollár körüli összegre rúg, tehát ezt azoknak érdemes választania, akik már komolyabb összegeket keresnek a partnerprogrammal, mert 1000 dolláros utalás esetén kevésbé fáj a 30 dolcsis levonás, mint mondjuk 100 dollár esetében. Az előnye, hogy a pénz azonnal felhasználható.

– Online banki rendszerek választása esetén a pénzünket egy olyan bankba küldi a szponzorcég, amelytől azt a későbbiekben tudjuk lehívni, általában többféle módon. A legelterjedtebbek a Paxum, a Paypal, a Webmoney és a Moneybookers. Ide általában 2-3 dolláros költséggel kerülhet a pénzünk, és innen már csekkes, átutalásos vagy kártyás kifizetéssel kaphatjuk meg. Ennek van több előnye is. Elsősorban, ha több partnerprogrammal dolgozunk, választhatjuk közülük több esetében is például a Paxum-ot, ahol nyitunk egy online számlát, amolyan internetes pénztárcát, ahogy ők nevezik magukat. Ehhez kell egy valós bankszámla más banknál, amelyet az online számla “mögé” rakunk. Így nem kell megadnunk a tényleges bankszámla adatainkat interneten vásárláskor, az online bank mintegy közvetítőként, közbenső lépcsőként szolgál, védve minket. Az ott összegyűlt pénzünket aztán átutaltathatjuk a tényleges bankszámlánkra, kérhetjük, hogy küldjenek egy csekket, de kérhetünk tőlük bankkártyát is, amelyet aztán bármely ATM-ben használhatunk. További előnye főként az utóbbi megoldásnak, hogy gyakorlatilag anonim…

Jutalékelszámolási programok: a jutalékunk képzésére több lehetőséget szoktak kínálni az szponzor oldalak, ezek közül három alapvető van. Kettő az úgymond “kiskeres” forgalomra vonatkozik, egy pedig a “nagykeres”, azaz a viszonteladói tevékenység viszonteladók részére.

Pay per sign-up (PPS), azaz egyösszegű jutalék, ha valaki rajtunk keresztül előfizetővé válik. Ez általában több szokott lenni egy kicsivel, mint amennyi havi díjat az illető kifizetett. Ez azért éri meg a cégeknek, mert általában nem csak egy hónapig lesz előfizető az illető. Ha a havidíjhoz képest sokkal többet fizetnek ilyen elszámolás esetén, feltételezhető, hogy az oldal jó, azaz az előfizetők nem mondják le a tagságukat 2-3 hónapig, így éri meg kifizetni részünkre a szponzorcégnek akár több, mint egyhavi előfizetési díjat is. Ezt akkor választjuk, ha nem akarunk későbbi jövedelmet, azonnal szeretnénk megkapni a jutalékokat.

– Revshare azaz “életfogytig” tartó jutalékkifizetéskor az általunk küldött fizető ügyfél által elköltött pénzekből mindaddig részesülünk, amíg az az érintett szponzorcégnél költekezik. Így nem egyszeri nagyobb, hanem sok apróbb összeghez jutunk, viszont ezt hosszabb távon. A jutalék mértéke nagyon magas, általában 50-70% közötti érték. Tükrözi, hogy mennyire könnyű manapság eladni valamit az interneten . Aki szeretne passzív jövedelmet kiépíteni magának, mindenképpen ezt javasoljuk és ez hozza hosszabb távon a több pénzt is az esetek többségében.

Webmaster refferal jutalékok pedig az általunk ajánlott webmesterek jutalékai után kerülhetnek a mi jutalékszámlánkra. Ennek a mértéke 5-10% körül szokott lenni, természetesen nem érinti a másik webmester jutalékát. A lényege, hogy itt nem a “mezei” látogatók vásárlása a jutalék alapja, hanem a hozzánk hasonló webmesterek által üzemeltetett oldalak látogatói után neki járó jutalék. Sok ilyet fogunk ide kihelyezni majd az ajánlott partnerprogramok oldalainkra. Egyébként ez szerintünk a leghatékonyabb terjeszkedés manapság, de a jövőre vetítve is. Korrekt az elve, hogy mindenki keres belőle valamit, aki hozzájárul a végső eladáshoz. Ezt persze nem lehet MLM-szerűen végtelen számú lépcsővel építeni, csak az alánk közvetlenül regisztráló webmesterek jutalékai után kapunk jutalékot. Aki alájuk regisztrál webmesterként, az után mi már csak közvetetten részesülünk jutalékban, ahogy az növeli az alánk regisztrált webmester jutalékát.


Általunk ismert és többségében ki is próbált partnerprogramok kategóriák szerint:

Adserver partnerprogramok – Tisztázzuk először is, mi az az reklámszerver! Egy olyan program, amelybe regisztrálva nem nekünk kell a hirdetőre vadászni, hanem ők ezt elvégzik helyettünk, közvetítenek a hirdető és a hirdetést megjelenítő weboldalak közt, a megjelenített reklámokért pedig jutalékot kapunk. Egyszerűnek tűnik mindez, de néha trükkös is a dolog, nem mindig dől a lé. Kipróbáltam párat és leírom a tapasztalatainkat róluk – katt ide!

Szexpartner kereső oldal partnerprogramok – A hazai piacon rengeteg partnerkereső működik, mégsem találtam olyat közülük, amelyik kínálna partnerprogramot. Legalábbis olyat nem, amelyik egy kicsit is értelmesnek tűnik. Az Eropolis-nál van, de maga az oldal olyan, hogy inkább nem ajánlanánk a mi látogatóinknak. Eléggé lehúzás szagú, ezért rossz fényt vetne ránk, mint ajánlókra. Már a hírleveleik is eléggé nehezen hihetőek, hogy néhány hetente 4-5 ezer új regisztrált tag került fel hozzájuk. Ha így lenne, akkor Magyarország teljes nemzőképes társadalma náluk keresne szexpartnert. Inkább csak arra mennek, hogy minél több fizetős sms-t begyűjtsenek, de az oldal bonyolult és elavult, a design a 90-es évek, a hozzáállás a kőkorszak színvonalán áll… A Szexrandi és más partnerkeresők meg nem üzemeltetnek partnerprogramot, ami pedig a leghatékonyabb lehetőség volna a reklámozásra. Inkább nézzünk olyan programokat, amelyek működnek, frissül a kínálatuk és valóban fizetnek is – katt ide!

Szexchat oldal partnerprogramok – Talán a legelterjedtebbek a magyar szexoldalak körében a szexchat oldalak kínálta partnerprogramok. Ezekből van néhány, de nem minden arany, ami fénylik. Sőt, igazából egyik sem fénylik annyira, de azért nem szabad lesöpörni őket egy kézlegyintéssel, csak nekik sem szabad mindent elhinni, amit a marketingeseik mondanak. Vannak magyar és többnyelvű programok, amelyek némelyikén akadnak magyar nyelvű előadók is, de a komolyabbak persze azok, amelyek sok ezer előadóval működnek és gyakorlatilag minden elterjedtebb nyelven kommunikáló szereplőket találhatunk náluk. Kicsit kivesézem ezeket is – katt ide!

Potencianövelő termékeket forgalmazó oldalak partnerprogramjai – Amikor ezeket a sorokat írom, az internet slágertermékei a potencianövelő szerek. Igen nagyban hozzájárul ehhez a tény, hogy a Viagra szabadalmi ideje lejárt, így innentől sokkal szabadabban gyárthatnak hasonló termékeket mások is, és természetesen az olcsóbb gyártmányok hatalmas teret nyertek a piacon. A konkurencia mindig jót tesz a kínálatnak és az áraknak, versenyhelyzetet teremt, ez jó a vevőknek. Nekünk, viszonteladóknak nem annyira, de tudni kell kezelni a helyzetet, kiválasztani itt is a jót közülük, hogy a jutalékstatisztika böngészésekor nekünk legyen erekciónk – katt ide!


Ha olyan partnerprogramról van tudomásotok, amelyet itt nem említettem és jónak tartotok, osszátok meg a tapasztalataitokat hozzászólásban, illetve én is megnézem, hátha számomra is hasznos lehet. Természetesen lehet ez webmasteri kóddal ellátott link is, csak ne spam-eljetek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.