A kezdeti hobbi és rengeteg beleölt munka, idő és energia után mindenkiben joggal merül fel a kérdés, hogy nem lehetne-e pénzt is keresni ezzel? Ez eléggé evidens dolog és a válasz egyértelműen igen. Meggazdagodni nemigen lehet egy ingyenes tartalmakat kínáló oldalból, de tisztességes mellékjövedelmet, zsebpénzt lehet vele összehozni. Komolyabb formában, mondhatni teljes munkaidőben pedig egy elfogadható bevételi forrást hozhatunk létre. Azzal mindenképpen kalkulálni kell, hogy el kell érni egy bizonyos volument, hogy érdemi bevételt kezdjen jelentkezni. Azért, mert van havi ötezer látogatónk, még nem fizet senki komoly pénzeket. Amikor viszont elérünk egy havi 50-100.000-es egyedi látogatottságot, nem csak a a viszonteladói programokból és a reklámszerverektől kezd el normálisabb bevétel érkezni, hanem a fizetős hirdetőpartnerek is elkezdenek ránk találni, akikkel meg lehet egyezni fix hirdetési összegben. De addig sokat kell dolgozni…

Végigmegyek pár lehetőségen, amivel a látogatóinkat pénzre tudjuk konvertálni. Van több lehetőség is, érdemes ezeket kombinálni és időnként felülvizsgálni, hogy melyik milyen arányban termeli a bevételt. A kockázatmegosztás elve itt is logikus, célszerű több forrásra támaszkodni.

Egy induló oldal esetében persze nem a reklámok az érdekesek elsősorban, de egyszer úgy is el kell kezdeni az elhelyezésüket. Túlzsúfolni nem szabad velük az oldalt, nem miattuk jönnek a látogatók! Első körben a reklámszerverek és a partnerprogramok használatát ajánljuk. Előbbiek kínálnak popunder (ha a látogató kattint az oldalunkon, a háttérben nyit egy böngészőablakot) reklámokat, ezek az egyik, leghatékonyabbak, általában 1000 megjelenésre fizetnek 0,5-1,5 dollárt, tehát könnyen kiszámolható, hogy napi néhány ezres látogatottság kell egy normálisabb bevételi szinthez ebből. A partnerprogramok hatékonysága nagyon változó és a közönségünktől is függ, mennyire harapnak a hirdetésekre. Nyilván fontos, hogy számukra érdekes hirdetések legyenek, a szolgáltatások és árucikkek pedig elfogadható árúak.

A tartalmi résznél említettük már, hogy több szexvideó tube-portál fizet a hozzájuk küldött látogatókért. Videókat úgyis teszünk ki, így valami aprópénzt ez is hozhat, ha nem is sokat. Ez is egy pillér lehet a későbbiekben, de ahhoz nem árt kitenni jó helyre linkeket is hozzájuk. Szintén nem nagy bevételt hozó lehetőség linkeket eladni az oldalon. Sok oldal (pl. escort szolgáltatást kínálók) keresik ennek a lehetőségét, hogy előbbre kerüljenek a keresési listákon. Havi 100-200 forintért egy link egy domain-ről elfogadható ár ezért. Nem nagy pénz, de ha már sok oldalunk van, nem rossz és helyet nem igazán foglal egy szöveges link.

Végül, amikor már van egy számottevő látogatottságunk, bekopognak hozzánk a nagyobb oldalak, akik szeretnének nálunk reklámozni. Ez már jelzi, hogy jól dolgoztunk és segít a bevételeinket is kiszámíthatóbbá tenni. Ez leginkább akkor igaz, ha olyan összegben sikerül megegyezni, ami hosszú távon elfogadható mindkét félnek. A magyar oldalak médiaajánlatai pont nem ezt szokták tükrözni, többségében horribilis árakon kínálják a reklámfelületeiket. Azt mindenki maga döntse el, hogy folyamatosan várja a ritkább, de többen fizető hirdetőket vagy akár több éves kapcsolatokat szeretne kiépíteni néhány hirdetővel és nem folyton cserélgetni a bannereket, reklámokat. A magyar szexoldalakon hirdető köre egyébként nem olyan széles, érdemesebb megbecsülni a korrekt és meglévő partnereket.

Ejtenék néhány szót a “sötét oldalról” is. Sokan megkerestek már azzal, hogy hirdetnének, de adjak nekik tesztlehetőséget. Ezzel elvileg semmi baj nincs, de sokan visszaélnek ezzel vagy egyszerűen nem felkészültek. Aki a hirdetési felületeiből él, az nem osztogatja ezt csak úgy. Ha kis látogatottságú az oldalunk (pár ezer egyedi látogató havonta) és esetleg speciális érdeklődési körű emberek nézik, akkor van értelme a próbának. Ha van 100-200.000 látogatónk, az már egy annyira reprezentatív tömeg, hogy nincs mit próbálgatni. Gyakorlatilag egy megyeszékhelynyi embertömeg, vegyesen fiatalabbak és idősebbek, nők és férfiak, stb… Ha boltot nyitnánk egy városban, akkor is kérnénk az üzlethelyiség tulajdonosától egy hónap próbaidőt, mielőtt kibérelnénk azt? Aki hirdetni szeretne, döntsön a számára küldött statisztikai adatok alapján, hogy megéri-e neki? Ha nem tudja ezt eldönteni, valószínűleg nem igazán végzett piackutatást ez ügyben. Néha persze lehet tesztidőszakot biztosítani, de csak nagyon indokolt esetben. Azzal számoljunk, hogy sok a simlis és a komolytalan ebben a szegmensben is!

Ha mindezeket jól csináljuk, érezhető bevétel fog képződni. Ez azonban évek kérdése, fel kell építeni az aranytojást tojó tyúkot, ami viszont hosszú ideig tojik nekünk. Amit ma létrehozunk, az 2-3 év múlva fog pénzt termelni, ez ebben az iparágban normális. Ha ezt nem tudod elfogadni, inkább ne vágj bele!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.